Poznaj KR-010 Elf

Jednoosobowy motoszybowiec stworzony z myślą o lataniu rekreacyjnym

Opis konstrukcji

Zaprojektowany z dbałością
o każdy detal.

KR-010 Elf

    KADŁUB - struktura skorupowa, wykonana z dwóch zespołów; belki ogonowej integralnej ze statecznikiem pionowym i zasadniczej cockpitowej części kadłuba połączonych na stałe ze sobą.

    KABINA - jednoczęściowa osłona kabiny otwierana na bok, wyposażona w uchwyty i zamki, w położeniu otwartym podtrzymywana na sznurku.

    Ergonomiczne wnętrze umożliwiające swobodne użytkowanie również większym Pilotom. Regulacja fotela pilota polega na zastosowaniu odpowiedniej grubości siedzenia i oparcia.

    PŁAT - dwudzielny, wyposażony w szczelinowe klapolotki i opcjonalnie w hamulce aerodynamiczne. Sprawdzony i skuteczny, odporny na zanieczyszczenia profil skrzydła NN-1817 powszechnie stosowany w konstrukcjach szybowcowych politechniki Warszawskiej takich jak PW5, PW6, AOS71.

    USTERZENIE - w układzie klasycznym. PODWOZIE- stałe, trójkołowe z kółkiem przednim. Sprężysta goleń podwozia głównego jest wykonana z kompozytu. Koło przednie jest sterowane dzięki układowi dźwigni i popychaczy na pedałach umożliwiającym 15 st. skręt w każdą stronę.

    Układy sterowania płatowcem:

    LOTKI - zastosowane wzdłuż całej rozpiętości oprócz eliptycznych zakończeń skrzydła. Ruchy drążka sterowego są przekazywane na lotki przez sztywny układ popycha¬czowo-dźwigniowy.

    KLAPY - sterowane przyciskami na drążku sterowym. Napęd realizowany jest przez sztywny układ popychaczy, rur skrętnych i dźwigni przekładających energię ruchu siłownika elektrycznego na wychylenie klapy. Zakres wychyleń stanowi przedział od -6º do +15º przy czym wartość -6º stanowi położenie neutralne w płaszczyźnie krawędzi spływu.

    STER WYSOKOŚCI - ruchy drążka sterowego są przekazywane na ster wysokości przez sztywny układ popychaczowo-dźwigniowy.

    STER KIERUNKU - ruchy pedałów są przekazywane na ster kierunku przez układ linkowo-dźwigniowy ponadto zastosowano sprzężenie z kołem podwozia przedniego.

topaz image topaz image
Wyposażenie standardowe

Komfort i bezpieczeństwo standardem
KR-010 Elf

DANE

  • silnik 2T Tornado 280 o mocy 32 KM
  • elektrycznie sterowane klapy
  • hamulce na kołach głównych
  • przednie koło sterowane
  • wentylacja kabiny
  • zbiornik paliwa 18 l
  • prędkościomierz, wysokościomierz, variometr
  • monitor parametrów silnika
  • wskaźnik położenia klap
  • wskaźnik ilości paliwa

128
km/h
prędkość przelotowa
topaz image
plane
Dane techniczne

Innowacyjne rozwiązania połączone z
zaawansowaną techniką.

rozpiętość skrzydeł 10,73 m
powierzchnia nośna 10,5 m2
długość 5,45 m
wysokość 208 cm
ciężar własny 120 kg
ciężar maksymalny (z GRS) 250 kg
masa startowa 250 kg
prędkość przelotowa 128 km/h
prędkość maksymalna 142 km/h
prędkość przeciągniecia 55 km/h
prędkość wznoszenia 3,9 m/s
rozbieg 100 m
dobieg 50 m

ROTAX 912 UL

moc silnika 80 KM
pojemność zbiornika paliwa 86 l
zużycie paliwa 10 l/h
rozpiętość skrzydeł 10,58 m
powierzchnia nośna 10,1 m2
długość 5,95 m
wysokość 2,3 m
ciężar własny (z GRS) 305 kg
ciężar maksymalny (z GRS) 472,5 kg
masa startowa LSA (z GRS) 472,5 kg (LSA 560 kg)
prędkość przelotowa 189 km/h
prędkość maksymalna lot poziomy 210 km/h
prędkość Vne 240 km/h
prędkość przeciągniecia 65 km/h
prędkość wznoszenia 6 m/s
rozbieg 80 m
dobieg 100 m