JK-05 JUNIOR to zastrzałowy grzbietopłat.
Wszystkie zasadnicze zespoły płatowca mają strukturę skorupową z kompozytów
na bazie włókien szklanych lub węglowych. Kadłub w postaci samonośnej skorupy
lokalnie usztywniany materiałem 3D, mieści w części przedniej, dwuosobową
kabinę z miejscami obok siebie.
Szerokość kabiny 1,2 m.
Skorupa technologicznie dzieli się na dwie symetryczne połówki z usztywnieniami,
oraz zintegrowaną płytę podłogowo - bagażnikową, wklejaną podczas łączenia
połówek.
Fotele o konstrukcji skorupowej z kompozytów.
Osłona kabiny - szyba rozwijalna z odpornego na ultrafiolet szkła akrylowego
(Polimetakrylan metylu PMMA), na ramie z kompozytu, dzielona w płaszczyźnie
symetrii, zawieszona na środkowym słupku - otwierana do góry, do środka.
Zespół łączący skrzydła, to płaska kratownica z rur stalowych.
Statecznik pionowy integralny z kadłubem.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim. Golenie główne wolnonośne,
kompozytowe. Koła główne hamowane razem, koło przednie sterowane, sprzężone
ze sterem kierunku. Opcjonalnie koła osłonięte laminowanymi owiewkami.
Skrzydła prostokątne z charakterystycznym przewężeniem przy kadłubie dla
poprawienia widoczności. Zastosowano profil NN-1817 dla jego odporności na
zanieczyszczenia krawędzi natarcia, przy bardzo korzystnych charakterystykach
aerodynamicznych - sprawdzony na szybowcu PW - 5 "SMYK" Konstrukcja skrzydła
skorupowa, przekładkowa, z dźwigarem nośnym podpartym zastrzałem.
Na całej rozpiętości klapolotka szczelinowa o konstrukcji skorupowej, zawieszona
do skrzydła na pięciu wysięgnikach napędzana przy kadłubie. Klapolotka wykonana
z laminatu węglowego ze względu na konieczną wysoką sztywność skrętną, przy
jak najmniejszej masie (wymagania antyflaterowe). Wewnątrz skrzydła nie ma
żadnych skomplikowanych instalacji ani systemów sterowania.
Usterzenie poziome klasyczne o obrysie prostokątnym, konstrukcji skorupowej z
kompozytów. Ster kierunku skorupowy. Układy sterowania popychaczowe.
Trymer steru wysokości - sprężynowy, przestawiany elektrycznie. W wersji
podstawowej jeden drążek sterowy pośrodku kabiny.
Silnik ROTAX 912 UL o mocy 80 KM.
Zbiorniki paliwa na 70 l za kabiną załogi.