KR-010 Elf
KADŁUB - struktura skorupowa, wykonana z dwóch zespołów; belki ogonowej
integralnej ze statecznikiem pionowym i zasadniczej cockpitowej części kadłuba
połączonych na stałe ze sobą.
KABINA - jednoczęściowa osłona kabiny otwierana na bok, wyposażona w uchwyty i
zamki, w położeniu otwartym podtrzymywana na sznurku.
Ergonomiczne wnętrze umożliwiające swobodne użytkowanie również większym
Pilotom. Regulacja fotela pilota polega na zastosowaniu odpowiedniej grubości
siedzenia i oparcia.
PŁAT - dwudzielny, wyposażony w szczelinowe klapolotki i opcjonalnie w hamulce
aerodynamiczne. Sprawdzony i skuteczny, odporny na zanieczyszczenia profil
skrzydła NN-1817 powszechnie stosowany w konstrukcjach szybowcowych
politechniki Warszawskiej takich jak PW5, PW6, AOS71.
USTERZENIE - w układzie klasycznym. PODWOZIE- stałe, trójkołowe z kółkiem
przednim. Sprężysta goleń podwozia głównego jest wykonana z kompozytu. Koło
przednie jest sterowane dzięki układowi dźwigni i popychaczy na pedałach
umożliwiającym 15 st. skręt w każdą stronę.
Układy sterowania płatowcem:
LOTKI - zastosowane wzdłuż całej rozpiętości oprócz eliptycznych zakończeń
skrzydła. Ruchy drążka sterowego są przekazywane na lotki przez sztywny układ
popycha¬czowo-dźwigniowy.
KLAPY - sterowane przyciskami na drążku sterowym. Napęd realizowany jest
przez sztywny układ popychaczy, rur skrętnych i dźwigni przekładających energię
ruchu siłownika elektrycznego na wychylenie klapy. Zakres wychyleń stanowi
przedział od -6º do +15º przy czym wartość -6º stanowi położenie neutralne w
płaszczyźnie krawędzi spływu.
STER WYSOKOŚCI - ruchy drążka sterowego są przekazywane na ster wysokości
przez sztywny układ popychaczowo-dźwigniowy.
STER KIERUNKU - ruchy pedałów są przekazywane na ster kierunku przez układ
linkowo-dźwigniowy ponadto zastosowano sprzężenie z kołem podwozia
przedniego.