KR-030 Topaz to bezzastrzałowy górnopłat.
Wszystkie zasadnicze zespoły płatowca mają strukturę skorupową z
kompozytów na bazie włókien szklanych lub węglowych. Kadłub w postaci
samonośnej skorupy lokalnie usztywniany materiałem 3D, mieści w części
przedniej, dwuosobową kabinę z miejscami obok siebie.
Szerokość kabiny 1,2 m. Skorupa technologicznie dzieli się na dwie
symetryczne połówki z usztywnieniami, oraz zintegrowaną płytę podłogowo -
bagażnikową, wklejaną podczas łączenia połówek.
Fotele o konstrukcji skorupowej z kompozytów. Osłona kabiny - szyba
przednia rozwijalna z odpornego na ultrafiolet szkła akrylowego (Polimetakrylan
metylu PMMA), drzwi boczne również ze szkła akrylowego (PMMA) o grubości 3
mm na ramie z kompozytu.
Statecznik pionowy integralny z kadłubem. Podwozie trójkołowe z kołem
przednim. Golenie główne wolnonośne, kompozytowe. Koła główne hamowane
razem, koło przednie sterowane, sprzężone ze sterem kierunku. Opcjonalnie koła
osłonięte laminowanymi owiewkami.
Skrzydło wykonane w całości, prostokątne, mocowane na czterech
sworzniach. Zastosowano profil NN-1817 dla jego odporności na zanieczyszczenia
krawędzi natarcia, przy bardzo korzystnych charakterystykach aerodynamicznych -
sprawdzony na szybowcu PW-5 "SMYK". Konstrukcja skrzydła skorupowa,
przekładkowa, z dźwigarem nośnym.
Klapy szczelinowe o konstrukcji skorupowej, zawieszone do skrzydła na
wysięgnikach napędzane przy kadłubie - elektryczne, sterowanie na drążku.
Lotka wykonana z laminatu węglowego ze względu na konieczną wysoką
sztywność skrętną, przy jak najmniejszej masie (wymagania antyflaterowe) z
wyważeniem masowym zamocowanym na jej końcu.
Usterzenie poziome klasyczne o obrysie prostokątnym, konstrukcji
skorupowej z kompozytów. Ster kierunku skorupowy. Układy sterowania
popychaczowe.
Trymer steru wysokości - sprężynowy, przestawiany elektrycznie,
sterowanie na drążku
Zbiorniki paliwa o pojemności 100 l. zamontowane w skrzydłach.